Training & opleiding

Zorg en Welzijn

“Ik wilde mijn moeder en andere cliënten een stem geven, daarom werd ik lid van een cliëntenraad van een zorginstelling”. Aan het woord is Jan Post, trainer bij Triqs.
 

“Sinds mijn lidmaatschap is mijn visie op zorg verlenen veranderd, het is voorwaar niet eenvoudig om alle belanghebbenden in het proces te dienen. De meeste medewerkers die ik tegenkom hebben een hart voor de cliënt en willen zorg op maat leveren. Men doet echt haar best. De medewerkers staan echter onder grote druk, soms is er veel verloop en het ziekteverzuim is hoog. De marktwerking in de zorg is doorgevoerd en medewerkers dienen zich ‘marktgericht’ op te stellen. Hoe ervaart men deze veranderingen eigenlijk, hoe gaat men om met die enorme werkdruk?”

“Tegelijkertijd willen bestuurders zoveel mogelijk duurzame inzetbaarheid onder medewerkers realiseren. Wat is toch de reden dat de wijze van communiceren soms niet goed over komt terwijl men het zo goed meent? De medewerker wil zichzelf zo graag ontwikkelen maar waarom kost dat toch zoveel moeite?”

“Als trainer heb ik geleerd dat het soms lastig is voor een medewerker het beste uit zichzelf, de cliënten en de collega’s te halen. Liefst zou men zien dat cliënten en vertegenwoordigers gewoon doen wat men zegt. Veel effectiever, hoor ik dan”. 

“Daarnaast eist de leidinggevende, als die er nog is, ook steeds meer van de medewerker. Zelfsturing is mooi maar hoe verhoudt zich deze kwaliteit tot mijn aangeleerde gedrag? Wat is de reden dat ik altijd terugval op mijn veiligheidsgedrag?”


Genoeg redenen om eens kennis te maken met de trainingsmethodieken van Triqs. Meer inzage krijgen in het eigen gedrag en vorm geven aan eigen ontwikkeling zijn daarbij belangrijke leerpunten. Gedrag is de voorspeller van succes en de enige die gedrag bij een persoon kan veranderen, is de persoon zelf!

Training TOV

Sinds 2015 verzorgt Triqs de Training Toegankelijkheid Openbaar Vervoer. De training is bestemd voor medewerkers in de vervoersbranche die direct te maken hebben met service en dienstverlening. Medewerkers komen dagelijks een grote diversiteit aan reizigers tegen. Het Openbaar vervoer dient dan ook toegankelijk te zijn voor iedereen. Hoe kunnen medewerkers het reizen voor al deze reizigers zo prettig mogelijk maken?

Lees meer

Coachend leiderschap

De door ons ontwikkelde training coachend leiderschap is gericht op het afstemmen van uw stijl van leidinggeven op de behoefte van uw medewerkers. Juist in de zorg waar veel in teamverband wordt gewerkt hebben wij gemerkt dat deelnemers leren het beste uit hun team te halen wat de prestaties en plezier in het werk ten goede komt.

Lees meer

Training ondernemingsraad

Vanuit de Wet op Ondernemingsraden (WOR) is een onderneming verplicht om bij meer dan 35 medewerkers in de zorg en meer dan 50 bij de overige organisaties een ondernemingsraad in te stellen. Een raadslid zijn is ingewikkelder dan een raadslid worden. Hij of zij wordt gekozen door collega’s en gaat vaak vol enthousiasme aan de slag, maar bezit hij/zij voldoende skills?

Lees meer

zorgsimulatie

Specifiek voor de zorgsector hebben wij de serious game Care for Core ontwikkeld. Deze game gaat in op zorgspecifieke vraagstukken waaronder de planning van beschikbare middelen en het inspelen op de veranderende zorgvraag. Deze game is een uitstekend hulpmiddel om medewerkers te leren verder te kijken dan alleen hun dagelijkse activiteiten en inzicht te krijgen in de complexe werkelijkheid van een bestuurder.

Lees meer