PREM Wijkverpleging

 

Vragenlijst

De (voorlopige) PREM Wijkverpleging (Patient Reported Experience Measure) is een vragenlijst die de ervaring en beleving van cliënten met de zorg meet. De vragenlijst bestaat uit 9 ervaringsvragen, te beantwoorden op een schaal van 1 tot en met 10, een aanbevelingsvraag (NPS), 2 open vragen (wat kan beter en waarover bent u zeer tevreden) en een aantal achtergrondvragen. Uiteraard is er de mogelijkheid om eigen vragen toe te voegen aan de vragenlijst. 

Klik hier om de vragenlijst te downloaden.

 

Uitvoering 

De PREM Wijkverpleging kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Zo kunt u de vragenlijst schriftelijk per post of door uitreiken van medewerkers, telefonisch of online afnemen. Uiteraard is niet elke manier geschikt voor uw doelgroep, graag adviseren we u hierover om te komen tot een reële respons waarmee de uitslagen ook een betrouwbaar beeld geven van uw organisatie.

 

Puntmeting vs. continue meten

Het is mogelijk deze PREM in een puntmeting, maar ook in een continue variant uit te voeren. In een puntmeting worden op een zeker moment alle cliënten (al dan niet aan de hand van een steekproef) bevraagd. Binnen een aantal weken heeft u een overzicht van hoe uw cliënten de dienstverlening hebben ervaren. In een continue meetproces krijgt u doorlopend informatie over de ervaringen van uw cliënten. Aan de hand van een dynamisch dashboard (www.zorgpeil.nl) krijgt u een terugkoppeling van de resultaten. Hoe een dergelijk continue meetsysteem ingericht kan worden lichten we u graag toe in een persoonlijk gesprek. 

 

Meer weten?

Voor meer informatie over de PREM Wijkverpleging of het aanvragen van een offerte kunt u contact opnemen met Triqs. U kunt vragen naar Arthur Weynschenk of Joost Laninga.

 

"Wijkverpleging is ook onze zorg."


Joost Laninga, directie
MAIL Joost     BEL Joost